Mazda elektrifikācijas stratēģija

Uzņēmumā Mazda vides aizsardzības jautājumiem ir ļoti liela nozīme

Strauja oglekļa emisiju samazināšana ir izaicinājums visai pasaulei, kura risināšanā jāiesaistās arī autobūves nozarei. Tādēļ mūsu plāns ir līdz 2050. gadam kļūt par oglekli neradošu uzņēmumu visās mūsu darbības jomās. Mūsu ilgtspējības stratēģijas mērķis ir ievērojami samazināt siltumnīcas efekta gāzu emisijas un sarūpēt klientiem patīkamus braucienus.

Elektrifikācija palīdz izvairīties no oglekļa radīšanas, tādēļ uzņēmuma Mazda mērķis ir līdz 2030. gadam daļēji vai pilnībā elektrificēt visus jaunos modeļus. Mēs gan uzskatām, ka lielākā daļa automobiļu vēl daudzus gadus izmantos iekšdedzes dzinēju, it sevišķi tālu pārbraucienu un lielāki transportlīdzekļi. Šis apsvērums kopā ar apņemšanos kļūt dabai draudzīgākiem ir iemesls, kāpēc uzņēmuma Mazda strādā pie iekšdedzes dzinēja uzlabojumiem.

Mūsu ideālā iekšdedzes dzinēja plāns paredz maksimālu efektivitāti un minimālas CO2 emisijas. 2012. gadā Mazda laida klajā Skyactiv Technologies, kas bija pirmais solis ceļā uz īpaši efektīviem, tīriem un darbības ziņā iespaidīgiem benzīna un dīzeļdzinējiem.

Pēc šī pirmā soļa 2019. gadā Mazda3 un CX-30 modeļi tika aprīkoti ar e-Skyactiv X benzīna dzinēju. Šis godalgotais dzinējs apvieno benzīna un dīzeļdzinēju tehnoloģijas un priekšrocības, izmantojot Spark Plug Controlled Compression Ignition tehnoloģiju. Šī kompresijas aizdedzes tehnoloģija ļauj sadedzināt ļoti liesu degmaisījumu. Izmantojot ļoti augstu kompresijas koeficientu un aizdedzes sveci, lai kontrolētu ļoti liesa degmaisījuma aizdegšanos vajadzīgajā brīdī. Mēs cenšamies iegūt ideālu jaudu, nepasliktinot vadāmību.

Tas ir pirmais tirdzniecībā pieejamais auto dzinējs pasaulē, kas apvieno benzīna dzinēja dzirksteļaizdedzi ar dīzeļdzinēja kompresijaizdedzi. Līdz ar to e-Skyactiv X ir zems degvielas patēriņš un laba reakcija, gluži kā dīzeļdzinējam, bet tas saglabā benzīna dzinējam raksturīgo lineāro paātrinājumu un brīvo un gludo gaitu. Tādēļ dzinējs rada arī ļoti maz CO2 emisiju.

Pēc e-Skyactiv X mēs turpinām meklēt ideālo iekšdedzes dzinēja risinājumu un nākotnē piedāvāsim jaunas iespējas, tai skaitā tīrā, ekonomiskā un ātras reakcijas Skyactiv-D dīzeļdzinēja jauno paaudzi. Benzīna un dīzeļdzinējiem ir unikālas darbības priekšrocības, kas ir piemērotas dažādām klientu vēlmēm. To iekšdedzes efektivitāti vēl ir iespējams uzlabot, un mūsu mērķis ir to izdarīt.

Tomēr jāsaprot, ka auto emisijas rada nevis iekšdedzes dzinējs, bet tā darbināšanai izmantotais fosilais kurināmais. Ja auto ar iekšdedzes dzinēju izmanto CO2 neitrālu e-degvielu, auto rada tikai tādu CO2 emisiju apjomu, kāds tika iztērēts degvielas saražošanas procesā. Šādu degvielu var samaisīt ar parasto degvielu, un laika gaitā tā pilnībā aizstās fosilo kurināmo un palīdzēs mums padarīt oglekli neradošu mobilitāti pieejamu visiem.

Elektrifikācija ne tikai uzlabo iekšdedzes efektivitāti, bet arī ievērojami palīdz mums virzīties uz mērķi — izveidot ideālu iekšdedzes dzinēju. Mazda izveidotā elektrifikācijas stratēģija skaidri nosaka oglekļa dioksīda emisijas samazināšanu divos veidos. Pirmkārt, apvienot mūsu iekšdedzes dzinējus ar elektrifikācijas tehnoloģijām, lai iegūtu vēl labāku kopējo efektivitāti. Tā ir daļa no mūsu vairākrisinājumu pieejas, ņemot vērā klientu individuālās mobilitātes vajadzības, automobiļa lielumu un reģiona atbilstību elektromobiļiem. Mūsu ilgtspējības stratēģijas otrajā pīlārā piedāvāsim tikai elektromobiļus, galveno akcentu liekot uz emisijām visā lietošanas laikā un patīkamu braukšanas pieredzi. Līdz 2030. gadam visi mūsu modeļi būs daļēji vai pilnībā elektrificēti.

Mūsu elektrificēto iekšdedzes dzinēju klāstu atklāj Mazda M Hybrid koncepcija, ko veido Skyactiv dzinēji, kas papildināti ar 24 V maigā hibrīda elektrosistēmu. Šie 24 V maigie hibrīdi ir kompakti un ļoti efektīvi, tērē mazāk degvielas un uzlabo vadītāja komfortu. Tas ietaupa degvielu, pārstrādājot ātruma samazināšanas laikā atgūto enerģiju.

Lūk, kā tas strādā: integrēts startera ģenerators ar dzensiksnu pārveido bremzēšanas laikā radīto kinētisko enerģiju elektroenerģijā, kas tiek uzglabāta akumulatorā. Līdzstrāvas pārveidotājs nodrošina šai enerģijai atbilstošu spriegumu, lai to varētu izmantot auto elektriskā aprīkojuma darbināšanai. Integrētais startera ģenerators ne tikai uzlādē akumulatoru, bet var arī piegādāt enerģiju, nodrošinot kloķvārpstai papildu griezes momentu, lai pastiprinātu dzinēja darbību.

Mazda M Hybrid sistēma ir ne tikai draudzīgāka videi. Tā nodrošina arī labāku vadāmību. Auto iedarbināšanas, paātrināšanas vai apturēšanas laikā pārnesumu pārejas kļūst vēl gludākas un vienkāršākas. Aizstājot elektrodzinēja griezes momentu ar motora griezes momentu, hibrīda sistēma var sasniegt tādu pašu paātrinājumu kā benzīna dzinēji, izmantojot mazāk degvielas. Drīzumā Mazda paplašinās elektrifikācijas iespējas, ieviešot Plug-In Hybrid risinājumus.

Tie būs lieliski piemēroti klientiem, kuri regulāri dodas garākos braucienos, kas pārsniedz elektromobiļu veiktā attāluma rādiusu. Salīdzinājumā ar parasto hibrīdu piedziņu uzlādējamajiem hibrīdiem ir augstākas pakāpes elektrifikācija. Sistēma sniedz iespēju braukt vidēja attāluma distances ar elektrisko piedziņu un ārēju akumulatora uzlādi papildus enerģijai, kas tiek atgūta brauciena laikā. Līdz ar to uzlādējamie hibrīdauto var būt lieliska izvēle ikdienas braucieniem uz un no galamērķa ar elektrodzinēju, kas nerada nekādas emisijas.

Iekšdedzes dzinējs savukārt var nodrošināt riteņu piedziņu tiešā veidā vai kopā ar elektromotoru. Šādas priekšrocības padara hibrīdauto par lielisku risinājumu ikdienas braucieniem ar elektromotoru un iespēju veikt tālākus pārbraucienus, izmantojot iekšdedzes dzinēju. Īsu līdz vidēju distanču veikšanai, piemēram, pilsētvidē, un braucieniem valstīs, kas ražo zaļo enerģiju, elektromobilis būs videi draudzīgākā izvēle.

Tādēļ Mazda 2020. gadā laida tirgū savu pirmo pilnībā elektrisko automobili — Mazda MX-30. Tas ir kompakta un pieklājīga lieluma auto ar 35,5 kWh litija jonu akumulatoru, kas saskaņā ar WLTP mērījumiem ļauj nobraukt 265 km pilsētvidē un 200 km kombinētajā vidē. Mazāks akumulators nozīmē arī ievērojami mazāku CO2 ietekmi, ko Mazda MX-30 rada visā ekspluatācijas laikā. Elektromobiļi ar akumulatoru vietējos braucienos nerada emisijas un ir videi draudzīgi, ja izmanto zaļo elektrību, bet akumulatoru ražošana rada milzīgu CO2 daudzumu, kas pieaug līdz ar akumulatora izmēru.

Elektromobiļi ar lieliem akumulatoriem ir radījuši vairāk CO2 emisijas to ražošanas laikā vien, nekā auto ar iekšdedzes dzinējiem. Tādēļ auto ar akumulatoriem ir jāiegūst elektroenerģija no ilgtspējīgiem avotiem. Izmantojot enerģiju bez CO2, šo auto lietošanas laikā var kompensēt akumulatoru ražošanā radītās CO2 emisijas. Tādējādi elektromobiļiem sava darba mūža laikā būtu jāsasniedz zemāks CO2 līmenis nekā auto ar iekšdedzes dzinēju.

Lai sasniegtu šo mērķi, MX-30 akumulators ir apzināti projektēts tā, lai būtu neliels un viegls, samazinot ar automobili saistītās CO2 emisijas visā tā dzīves ciklā no ražošanas līdz lietošanai un pārstrādei. Ar modeli MX-30 piedāvājam auto, kurā apvienotas zemas CO2 emisijas visā dzīves ciklā un atbilstošs nobraucamais attālums elektromobiļiem, ko parasti lieto ikdienā un pilsētvidē. Klientiem, kuri vēlas lielāku nobraucamo attālumu, mēs piedāvāsim piemērotākas elektrificētu auto iespējas, liekot lietā mūsu vairākrisinājumu pieeju.

Mūsu mērķis ir apvienot prieku, ko sagādā izbrauciens ar Mazda, ar pārdomātu ilgtspējības stratēģiju emisiju samazināšanai. Elektrifikācija ir būtiska mūsu stratēģijas daļa, lai veicinātu satiksmes līdzekļu dekarbonizāciju. Modeļi ar dažādu elektrifikācijas pakāpi ļaus apmierināt klientu atšķirīgās vēlmes pēc pieejamas un ilgtspējīgas mobilitātes. Lai to sasniegtu, mēs turpināsim rūpīgi attīstīt gan iekšdedzes dzinējus, gan elektriskās piedziņas sistēmas.

 

Iesakām apskatīt arī: