Auto pilnpiedziņas sistēma

Mazda pilnpiedziņas sistēma

Uzņēmuma Mazda mērķis ir sniegt patiesu brauciena baudījumu. Lai brauciens būtu patīkams, tam noteikti jābūt drošam. Mūsu piedāvātā i-Activ All-Wheel Drive tehnoloģija ir rūpīgi izstrādāta un piedāvā virkni priekšrocību. Sistēma sniedz drošību, precīzāku vadāmību un viegli paredzamu automobiļa rīcību, maksimāli palielinot saķeri starp riepām un ceļa virsmu neatkarīgi no virsmas stāvokļa un braukšanas apstākļiem. Tā strādā arī uz apledojušiem, slideniem vai irdeniem ceļiem, kā arī braucot ar piekabi un dažādu automobiļa noslogojumu.

Galvenais ir nodrošināt, ka auto pastāvīgi saglabā saķeri ar ceļa virsmu. Tam ir nepieciešama precīza un nepārtraukta griezes momenta sadale starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem, lai vadāmība vienmēr būtu izcila un auto spētu pastāvīgi pielāgoties ceļa apstākļiem. Viedā i-Activ All-Wheel Drive sistēma uztver gan braukšanas apstākļus, gan vadītāju nodomus. Tā automātiski aprēķina un piemēro atbilstošāko griezes momenta sadalījumu. Sistēma i-Activ All-Wheel Drive prognozē apstākļus.

Tā pielāgo griezes momenta sadali, pirms notiek izslīdēšana. Tiek izmantoti 27 dažādi signāli, un katrs no tiem sekundē apkopo 200 datu vienības par ceļu, vadītāju un citiem faktoriem, kas var ietekmēt auto saķeri ar ceļa virsmu. Signālus apstrādā pilnpiedziņas vadības modulis, kas, piemēram, darbina elektromagnētisko daudzpakāpju sajūgu, lai ieslēgtu aizmugurējo riteņu piedziņu. Tādējādi i-Activ All-Wheel Drive sistēma var uzreiz regulēt griezes momenta sadali, lai sniegtu drošu un patīkamu braukšanas pieredzi.

Turklāt sistēma veidota tā, lai darbotos īpaši efektīvi un nodrošinātu mazu degvielas patēriņu. Braucot parastajā režīmā pa izcilu ceļu, automobilis pārnes teju visu jaudu uz priekšējiem riteņiem. Uz aizmugurējiem riteņiem tiek nogādāts pavisam neliels griezes momenta apjoms. Ja aizmugurējiem riteņiem nepieciešama papildu jauda, šāda „rezerves jauda” nodrošina ātru pāreju no priekšējās piedziņas uz pilnpiedziņas režīmu.

Sistēma izmanto 27 signālus, lai uzraudzītu auto vidi un vadītāja nodomus un spētu ātri pārslēgties uz pilnpiedziņas režīmu, ja nepieciešams. Lai novērtētu, vai vadītājs vēlas palielināt vai samazināt ātrumu, sistēma reģistrē gāzes pedāļa novietojumu, kā arī fiksē bremžu šķidruma spiedienu.

Tā mēra arī stūres leņķi, kas parāda vadītāja vēlmi veikt pagriezienu. Sistēma i-Activ All-Wheel Drive rūpīgi uzmana visus ārējos faktorus, kas var ietekmēt auto saķeri ar ceļa virsmu. Priekšējo riteņu izslīdes brīdinājuma uztveršanas sistēma izmanto dažādus signālus, lai aprēķinātu pašreizējo ātrumu un priekšējā auto ātrumu. Tā uzreiz konstatē niecīgas faktiskās izslīdes, kas brīdina par iespējamu riteņu buksēšanu.

Citi signāli seko līdzi stiklu tīrītājiem un mēra apkārtējās vides temperatūru, lai prognozētu, kad ceļi varētu kļūt slideni vai apledot. Sistēma i-Activ All-Wheel Drive lieliski sadarbojas ar Mazda GVC tehnoloģiju, lai kontrolētu griezes momenta sadali starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem.

Mazda smaguma spēka vektorēšanas kontroles sistēma jeb GVC ir dinamiska automobiļa šasijas kontroles sistēma, kas optimizē riteņu noslodzi pagriezienos automobilis un uzlabo automobiļa vadāmību un ērtību, izmainot dzinēja griezes momentu. Kopā ar moderno All-Wheel Drive vadības loģiku tā uzlabo automobiļa neitrālās vadāmības stāvokli. Iebraucot pagriezienā, neliels dzinēja griezes momenta samazinājums izraisa vertikālās slodzes pārnesi uz priekšējiem riteņiem, uzlabojot visu četru riteņu saķeri.

Stabili izbraucot pagriezienu, dzinēja griezes moments atjaunojas, bet tas tiek vairāk novirzīts uz aizmugurējiem riteņiem, palielinot vertikālo slodzi, lai novērstu nepietiekamu pagriežamību. Izbraucot no pagrieziena, lielākā daļa dzinēja griezes momenta atgriežas pie priekšējiem riteņiem, lai uzlabotu stabilitāti. Šī funkcija uzlabo arī vadāmību, jo automobilis pareizi reaģē uz vadītāja vēlmēm aktīvas vadīšanas laikā.

Mazda CX-5 modelī šī pieeja ir pavirzījusies vēl tālāk. Tā All-Wheel Drive sistēmai ir arī Off-Road režīms, kas paredzēts īpaši irdenām virsmām un nelīdzeniem ceļiem. Gandrīz visos ierastajos braukšanas apstākļos viedā i-Activ All-Wheel Drive sistēma darbojas automātiski bez vadītāja iesaistes. Ja braukšanas virsma ir īpaši slidena, sistēma var automātiski uz sekundes daļu pilnībā nobloķēt griezes momenta pārnesi. Pat ja riteņi atraujas no zemes, i-Activ All-Wheel Drive sistēma konstatēs situāciju un nodrošinās vienādu priekšējo un aizmugurējo riteņu ātrumu. Braucot pa tiešām nelīdzenām virsmām, CX-5 vadītāji var ieslēgt Mazda Off-Road režīmu, kas deaktivizēs vilkmes kontroles sistēmu. Tas nodrošina maksimālu saķeri, jo darbojas tāpat kā diferenciāļa bloķēšana.

Sistēma i-Activ All-Wheel Drive sniedz drošību un lielisku saķeri neatkarīgi no ceļa veida un braukšanas apstākļiem. Sekojot līdzi situācijai ārpus auto, kā arī vadītāja nodomiem, sistēma spēj viegli un ātri pielāgoties jebkādai braukšanas situācijai un virsmas veidam. Tādējādi sistēma palielina prieku, ko sniedz izbrauciens ar Mazda, kā arī nodrošina pilnpiedziņas sistēmas priekšrocības, kas apvieno izcilas bezceļu braukšanas īpašības ar zemu degvielas patēriņu.

 

Iesakām mūsu jaunākos rakstus par auto drošības tehnoloģijām: