AUTOMAŠĪNAS GARANTIJA

AUTOMAŠĪNAS GARANTIJA: KAS PAR TO JĀZINA?

Jauna auto garantija uz noteiktu laiku nodrošina spēkrata izmantošanu bez neparedzētām izmaksām, taču, lai izvairītos no pārsteigumiem, ir jāzina pamatnosacījumi.

Pircējus, kuri izvēlas jaunu automašīnu, piesaista mūsdienīgs dizains, augstāks drošības līmenis, komforts un modernās savienojamības tehnoloģijas, taču lielākajai daļai patērētāju ne mazāk svarīgs faktors ir garantija. Tā ir spēkā ierobežotu, taču samērā ilgu laiku, un katrai jaunai Mazda automašīnai tiek piemērota 3 gadu vai 100 000 km garantija atkarībā no tā, kurš nosacījums iestājas pirmais.

Pat Mazda automašīnas, kas ir slavenas ar savu uzticamību, nav pilnībā pasargātas no atteicēm, taču garantija novērš arī šo nelielo risku. Tas ir kā papildu drošinātājs, jo uzņēmums tic saviem produktiem un uzņemas atbildību.

Garantija attiecas uz visiem kritiski svarīgajiem mezgliem, tostarp dzinēju un pārnesumkārbu. Gadījumi, kad jaunai automašīnai nepieciešams kapitālais remonts, ir reti, bet, ja tas iestājas, noteiktā periodā remonts ir bez maksas. Pārskatot garantijas līgumu pirmo reizi, noteikumi un nosacījumi var šķist neskaidri, taču svarīgi ir pievērst uzmanību būtiskākajām lietām.

Automašīnas garantija

 

DABISKI NODILUŠAS DAĻAS

Garantija jauna auto gadījumā neattiecas uz dabiski nolietotām detaļām. Tās galvenokārt ir detaļas, kuru kalpošanas ir ļoti atkarīgs no transportlīdzekļa ekspluatācijas apstākļiem un nobraukuma. Šādas detaļas parasti tiek nomainītas nevis defektu vai sliktas uzstādīšanas dēļ, bet gluži vienkārši tāpēc, ka nokalpojušas savu mūžu, un ražotājs par to neuzņemas nekādu atbildību.

Automašīnas konstrukcijā ir daudz detaļu, ko skar dabisks nolietojums. To skaitā ir kvēlspuldzes, zobsiksnas, bremžu diski un kluči, visi filtri, amortizatori un logu tīrītāju slotiņas.

Vienīgais izņēmums ir Mazda 12 mēnešu vai 20 000 km garantija detaļu regulēšanai. Tās laikā bez maksas tiek pārbaudīta un regulēta riteņu ģeometrija, pievilktas siksnas, regulēti motortelpas pārsega vai bagāžas nodalījuma vāka aizvēršanas mehānismi un veikti citi nelieli darbi.

Tomēr laika gaitā attālumi starp uzstādītajām virsbūves daļām, piemēram, durvīm un statņiem, mainās vai rodas nelielas noplūdes. Pēc garantijas laika arī riteņu ģeometrija vairs nav ideāla un var mainīties pēc spēcīgāka trieciena bedrē. Daudz kas ir ļoti atkarīgs no apstākļiem, kādos auto tiek lietots, tāpēc pēc gada līdzīgs darbs vairs netiek iekļauts turpmākajā garantijas apkalpošanā.

Autovadītājiem nav jāuztraucas par standarta 12 voltu akumulatoru automašīnās ar iekšdedzes dzinēju, jo Mazda tiem piedāvā tādu pašu garantiju kā citām svarīgākajām daļām.

 

GARANTIJA KRĀSAI, BET NE PIEVILCĪGAM IZSKATAM

Virsbūves virsma ir visjutīgākā zona, kas joprojām rada nesaprašanos starp ražotājiem un klientiem. Mazda nodrošina 3 gadu garantiju virsbūves krāsojumam neatkarīgi no automašīnas nobraukuma. Jebkuri šajā laikā konstatētie defekti tiks novērsti oficiālajā Mazda servisa centrā vai partnera darbnīcā.

Tomēr šajā gadījumā ir skaidri jānošķir defekti, kas radušies ražotāja vainas dēļ, no tiem bojājumiem, kas radušies vides ietekmes rezultātā. Garantija neattiecas uz koroziju, ko izraisa skābie lieti, ķīmiskas vielas, kas nonākušas uz virsbūves, koku sveķi, sāļi un jebkuri dabiski elementi.

Ja automašīna ilgstoši paliek saulē, dabiski samazinās arī krāsojuma spilgtums. Garantija neattiecas uz krāsas dabisko izbalēšanu, kā arī uz nelieliem bojājumiem, kas radušies, to ilgstoši pakļaujot akmeņu vai jebkādu citu cieto daļiņu ietekmei. Automašīna var zaudēt savu sākotnējo pievilcību vēl pirms virsbūves krāsas garantijas beigām, taču krāsojuma uzturēšana labā stāvoklī ir auto īpašnieka atbildība.

 

APKOPES NOSACĪJUMI

Neatkarīgi no automašīnas veida un garantijas laika, viens no svarīgākajiem nosacījumiem, ko piemēro visi ražotāji, ir regulāras apkopes autorizētā servisa centrā. Apkopes noteikumi sīkāk izklāstīti lietošanas instrukcijā, no kuriem svarīgākais ir ievērot ražotāju noteiktos intervālus. Dažos gadījumos ir pieļaujama neliela nobraukuma novirze, taču pat vispretimnākošākajiem ražotājiem ir savas pielaides robežas. No tā visa var viegli izvairīties, iepriekš reģistrējoties apkopei tiešsaistē.

Garantijas prasības kļūst arvien retākas, taču garantijas gadījumi var iestāties, un tādās reizēs nepieciešama pareizi aizpildīta apkopes grāmatiņa. Vairumā gadījumu tā ir tikai formalitāte, kuru pēc katras tehniskās apskates var ātri nokārtot tiešsaistē.

Oficiālajā Mazda servisā klienti var būt pārliecināti par pakalpojumu kvalitāti. Apkopei vai, izņēmuma gadījumos, remontam tiek izmantotas tikai oriģinālās detaļas. Garantija neattiecas uz to servisu un darbnīcu remontu vai apkopi, kas nav ražotāja pilnvaroti partneri. Japāņu automašīnas šajā ziņā nav ekskluzīvas – šo punktu garantijas līguma noteikumos bez izņēmumiem norāda visi ražotāji.

Garantija attiecas arī uz visiem piederumiem, kas tika uzstādīti rūpnīcā vai pirms automašīnas nodošanas klientam. Ir iespējams uzstādīt arī piederumus, kas netiek pārdoti oficiālajos dīlercentros vai ražotāja interneta veikalā, bet precei jābūt sertificētai. Ja rodas šaubas par to, vai izvēlētā prece atbilst garantijas nosacījumiem, vienmēr pirms tās iegādes labāk konsultēties ar Mazda pārstāvjiem.

Automašīnas garantija

 

LIETOŠANAS NOTEIKUMU PĀRKĀPUMI

Maksimālā pieļaujamā svara prasība attiecas ne tikai uz komerctransportu, bet arī uz vieglajām pasažieru automašīnām. Garantija neattiecas uz automašīnām, kas bojātas bezatbildīgas braukšanas rezultātā, piemēram, pārsniedzot ātrumu kalnos. Ir īpaši gadījumi, kad garantija pilnīgi noteikti nebūs spēkā, piemēram, piedalīšanās sacensībās vai automašīnas ļaunprātīga izmantošana, piemēram, ceļu tīrīšanai.

Kuriozs, bet joprojām izplatīts veids, kā radīt lielus bojājumus un tajā pašā laikā zaudēt garantiju, ir neatbilstoša tipa vai nekvalitatīvas degvielas uzpilde. Aizliegts izmantot arī eļļas, kas nav norādītas rokasgrāmatā. Cita starpā nobraukuma koriģēšana ir pilnīgi nepieļaujama.

Cits labs piemērs tam, ko nevajadzētu darīt, ir jaudas palielināšana, pārprogrammējot dzinēja vadības bloku. Izņemot tos retos gadījumus, kad šo pakalpojumu papildus piedāvā paši ražotāji, tas vienmēr tiks uzskatīts par nopietnu garantijas nosacījumu pārkāpumu, tāpēc par jebkādiem turpmākiem dzinēja remontdarbiem būs jāmaksā klientam. Der atcerēties, ka šāda programmatūras pārveidošana ir ļoti viegli pamanāma – pieslēdzot diagnostikas datoru, viss uzreiz kļūst redzams.