Kā ietaupīt degvielu?

Kā Mazda piedāvā ietaupīt degvielu: viss sākas ar auto izvēli

Zems degvielas patēriņš mūsdienās ir svarīgāks nekā jebkad agrāk. Degvielas cenas ir visu laiku augstākajā līmenī, un piesārņojošām automašīnām piemēro arvien augstākus nodokļus. Taču tam ir risinājumi, un tie var būt ļoti pievilcīgi.

Moderni automobiļi ir ārkārtīgi efektīvi un, veicot vienu un to pašu attālumu, patērē aizvien mazāk degvielas. Mazda2 Hybrid ar savu 1,5 litru dzinēju apvienojumā ar elektromotoru attīsta 116 ZS, kas ir pietiekami daudz izveicīgam pilsētas automobilim, un patērē tikai 3,8 litrus benzīna uz simts kilometriem.

Hibrīdi un degvielu ekonomējošie automobiļi neaprobežojas tikai ar mazo, pilsētu segmentu. Sākot no Mazda2 pilsētas auto līdz lielam SUV kā Mazda CX-60, autobraucējiem jau ir pieejams plašs modeļu klāsts, no kā izvēlēties ekonomiskai braukšanai un naudas taupīšanai.

Starp citu, pēdējais ir pieejams ar uzlādējamo (plug-in) hibrīdsistēmu, kas degvielas ekonomiju paceļ vēl augstākā līmenī – CX-60 patērē tikai 1,5 litrus benzīna uz 100 kilometriem.

PAGAIDĀM NE KATRĀ PIEDĀVĀJUMĀ

Daži autoražotāji nepiedāvā hibrīda modeļus vai ražo tikai vieglos hibrīdus (MHEV). Šajā gadījumā ražotājs vairās veikt izmaiņas, kas nepieciešamas tradicionālam hibrīddzinējam. Šai sistēmai nepieciešams lielāks akumulators, viens vai 2 elektromotori kopējā transmisijā, invertors un elektroniskie vadības bloki, lai visu kontrolētu. Vieglā hibrīda auto ir nepieciešams tikai starteris-ģenerators un papildu mazas ietilpības akumulators. Šāda sistēma nerada ievērojamu automobiļa sadārdzinājumu.

Mazda2 hibrīds

DĀRGĀKS AUTO PATIESĪBĀ IR LĒTĀKA IZVĒLE

Lai gan “dārgāka automašīna ir lētāka izvēle” var skanēt dīvaini, ir vajadzīgi tikai pāris aprēķini, lai to pierādītu. Mēneša maksājuma ziņā vien hibrīdauto, visticamāk, ir dārgāks par līdzīgu modeli, kam ir tikai iekšdedzes dzinējs. Bet aprēķina formulā jāņem vērā arī degvielas izmaksas – hibrīda Mazda2 vidējais degvielas patēriņš ir 3,8l benzīna uz 100 km, savukārt modeļiem ar iekšdedzes dzinēju būs nepieciešams vismaz par 2l vairāk. Pie šodienas benzīna cenām minētā starpība būtu ap 4 eiro uz simts kilometriem. Tātad, vienkārši braucot 1000 km katru mēnesi, ietaupītu 40 eiro, kas, aprēķinot automašīnas nomaksu piecu gadu laikā, nozīmētu iespēju iegādāties ievērojami labākas vērtības modeli.

CX 60 Exclusive

TIEM, KURI VĒLAS IETAUPĪT VĒL VAIRĀK – UZLĀDĒJAMAIS HIBRĪDS

Iekšdedzes dzinēja automobiļiem esot vienā skalas galā, elektromobiļiem otrā un dažādu veidu hibrīdiem pa vidu, uzlādējamie hibrīdi ir vistuvāk elektroauto pusei. Tie ir modeļi ar iekšdedzes dzinēju, jaudīgiem elektromotoriem un salīdzinoši ietilpīgu akumulatoru un parasti var nobraukt ikdienā veicamos attālumus ar elektroenerģiju vien. Galvenā atšķirība no tradicionālajiem hibrīdiem ir tā, ka tie jāuzlādē no elektroligzdas.

Jaunākais un lielākais modelis no japāņu ražotāja Mazda – CX-60 spraudņu hibrīds – var nobraukt līdz pat 63 kilometriem ar elektrību vien, tāpēc, uzlādējot tā akumulatoru katru nakti, ir iespējams braukt, degvielu nepatērējot vispār. Bet tālākiem braucieniem vidējais patēriņš ir tikai 1,5 l/100 km. Līdzīgu gabarītu automobilim ar benzīna dzinēju, rēķinot pat optimistiski, vidējais degvielas patēriņš būs vismaz par pieciem litriem lielāks.

Exclusive Off Road

Mazda CX-60 PHEV

Līdzīgu gabarītu auto ar benzīna dzinēju, rēķinot pat optimistiski, vidējais degvielas patēriņš būs vismaz par 5l lielāks. Tas nozīmē, ka katri nobrauktie 100 kilometri maksās vismaz par 10 eiro dārgāk salīdzinājumā ar uzlādējamo hibrīdu, ja tā enerģijas rezerves tiek papildinātas bezmaksas uzlādes punktos. Ir svarīgi pieminēt braukšanas komfortu, jo, braucot tīrā elektriskajā režīmā, salonā vienmēr ir kluss. Mazda jaunā pārnesumkārba nodrošina, ka pārslēgšanās starp elektrisko un iekšdedzes dzinēju ir gandrīz nemanāma. Tas padara braucienus ekoloģiskākus un lētākus, un ievērojami paaugstina komfortu līmeni.