Mazda atklāj pilnīgi jauno CX-5

Mazda atklāj pilnīgi jauno CX-5 un pierāda, ka zīmola vislabāk pārdotā SUV evolūcija nav apstājusies. Trešās paaudzes CX-5 raksturo izsmalcināts dizains, intuitīvas tehnoloģijas un optimizēts 2,5 litru benzīna motors. Modelis ir radīts, lai pielāgotos moderna cilvēka dzīvei, un tā tirdzniecība Eiropā sāksies 2025. gada beigās.

Pilnīgi jaunā Mazda CX-5 saglabā savas priekšgājējas ikonisko siluetu, taču vienlaikus demonstrē jaunu Mazda Kodo – Soul of Motion dizaina valodas interpretāciju un veiksmīgi integrē jaunākās Skyactiv tehnoloģijas. Zīmīgi, ka zīmols tās pirmoreiz ieviesa oriģinālajā CX-5 2012. gadā.

Pārveidojot cilvēka-mašīnas saskarni, savienojamība un lietojamība ir pacelta jaunā līmenī. Piemēram, jaunais 12,9 vai 15,6 collu centrālais displejs darbojas kā viedtālrunis ar pielāgojamām izvēlnēm.

CX-5 ir pirmā Mazda ar iebūvētiem Google digitālajiem pakalpojumiem, tostarp Google Maps, Google Gemini, Google Play. Lai izmantotu šīs lietotnes, lietotājam būs nepieciešams viedtālrunis ar saderīgu iOS vai Android operētājsistēmu un SIM karte ar mobilo datu pieslēgumu. Pieejamo lietoņu klāsts katrā valstī var mazliet atšķirties.

10,25 collu digitālais instrumentu panelis un racionalizētās stūres vadības pogas palīdz nodrošināt skaidru būtiskās informācijas attēlojumu. Augstāka līmeņa komplektācijās ietilpst arī 12 skaļruņu Bose audiosistēma.

 

Radīts ģimenei

Modeļa evolūcijas pamatā ir "Wearable Gear" dizaina koncepcija, tādēļ jaunākā CX-5 iemieso sportiskākas un pārliecinošākas proporcijas, kas piemērotas gan pilsētas satiksmei, gan piedzīvojumu braucieniem. Jaunā virsbūve un pagarinātā riteņu bāze uzlabo automobiļa stāju un stabilitāti, nodrošina spēcīgāku vizuālo tēlu, kā arī palielina salona un bagāžas nodalījuma telpu, padarot auto vēl praktiskāku.

Pilnīgi jaunajai Mazda CX-5 tagad ir par 61 litru lielāks bagāžnieks, plašāk atveramas aizmugurējās durvis un 40:20:40 dalāms aizmugurējais sēdeklis papildu daudzpusībai.

Modeļa interjers ir tīra, plaša un nomierinoša vide, kas veidota no izsmalcinātiem materiāliem. Vienkāršotais izkārtojums, kas aptver visu priekšējo paneli, nodrošina uz vadītāju orientētu un vienlaikus ģimenei draudzīgu atmosfēru.

Galvenās jaunā interjera pazīmes ir modernizētā viduskonsole ar uzlabotu novietņu sistēmu un versijās ar augstāku aprīkojuma līmeni – panorāmas jumta lūka, kas pastiprina plašuma sajūtu. Papildu apgaismojums priekšējo durvju apdarē, kas pieejams tikai augstākajā Homura komplektācijā, paspilgtina salona izsmalcināto un mierpilno noskaņu.

Pilnīgi jaunā CX-5 tiek piedāvāta trīs aprīkojuma versijās – Centre-line, Exclusive-line un Homura. Katrai no tām ir citādāki interjera apdares risinājumi un aprīkojums. Interjera apdares varianti ietver melnu vai dzeltenbrūnu ādu (Homura) un divtoņu melnbaltu mākslīgās ādas un zamšveidīgas apdares kombināciju (Exclusive-line).

 

Vairāk jaudas, vairāk komforta

Zem pilnīgi jaunās CX-5 motora pārsega līdzšinējā 2,0 litru agregāta vietā atrodas 2,5 litru e-Skyactiv G 141 benzīna dzinējs. Papildus tam modelis ir ieguvis 24 V Mazda M Hybrid tehnoloģiju un elektrisko bremžu sistēmu. 2,5 litru motors attīsta 141 ZS (104 kW) un 238 Nm un nodrošina straujāku reakciju, vienmērīgi dinamisku paātrinājumu un augstāku braukšanas komfortu. Priekšpiedziņas CX-5 no 0 līdz 100 km/h paātrinās 10,5 sekundēs.

Mazda CX-5 ir pieejama gan priekšpiedziņas (FWD), gan visu riteņu piedziņas (AWD) versijās, un tai ir virkne šasijas un balstiekārtas uzlabojumu, kas nodrošina izcilu braukšanas komfortu un vadāmību. Ar 205 mm klīrensu un 2000 kg vilktspēju jaunā CX-5 spēj vairāk nekā jebkad agrāk un ir gatava kļūt par spēcīgu atbalstu aktīvam, dinamiskam dzīvesveidam.

Modelis ir aprīkots ar atjauninātu ADAS sistēmu klāstu, tādēļ pamatoti mērķē uz Euro NCAP piecu zvaigžņu drošības novērtējumu.

Pilnīgi jaunā Mazda CX-5 Eiropas autosalonos būs pieejama no 2025. gada decembra (atkarībā no tirgus). Bāzes modeļa cena Latvijā būs 33 990 €.

1 Integrētie Google pakalpojumi: Google Maps, Google Gemini un Google Play būs pieejami bezmaksas izmēģinājuma periodā, pēc kura tiks piemērota abonēšanas maksa. Lai izmantotu lietotnes, nepieciešams viedtālrunis ar saderīgu iOS („iOS“ ir Cisco preču zīme vai reģistrēta preču zīme ASV un citās valstīs, ko lieto saskaņā ar licenci) vai Android™ operētājsistēmu, kā arī SIM karte ar mobilo datu pieslēgumu no mobilo sakaru operatora. Pieejamās lietotnes var atšķirties atkarībā no valsts. Informācija par abonēšanas maksu sekos vēlāk. Gan bezmaksas izmēģinājuma laikā, gan pēc tā beigām visiem pakalpojumiem var piekļūt arī ar viedtālruni, kas aprīkots ar saderīgu iOS vai Android operētājsistēmu, kā arī SIM karti ar mobilo datu pieslēgumu no mobilo sakaru operatora. Var rasties papildu izmaksas.

2 Google, Google Play, Gemini, Google Maps un Android ir Google LLC preču zīmes. Pakalpojumu pieejamība var atšķirties atkarībā no ierīces, valsts un valodas.

3 Bose ir Bose Corporation reģistrēta preču zīme.