AUTOMAŠĪNAS AR VIEGLO HIBRĪDSISTĒMU: VAIRĀK DINAMIKAS UN ZEMĀKS DEGVIELAS PATĒRIŅŠ BEZ VĒRĀ ŅEMAMIEM IEGULDĪJUMIEM

Degvielas ekonomijai ir tieša ietekme uz vidi un automašīnas ekspluatācijas izmaksām – jo mazāks degvielas patēriņš, jo mazāka ietekme uz vidi, kā arī lielāka iespēja ietaupīt. Degvielas patēriņu var samazināt, izmantojot vieglo hibrīdsistēmu. Viena no populārākajām sistēmām ir tik daudzpusīga, ka to, būtiski neietekmējot automašīnas cenu, var uzstādīt dažādiem modeļiem.

 

VIENKĀRŠA LIETOŠANA UN LIELISKS REZULTĀTS

Lai gan automašīnas ar vieglo hibrīdsistēmu nespēj braukt tīrā elektriskajā režīmā, tās tomēr ir dinamiskākas un patērē mazāk degvielas. Šī sistēma ir ļoti kompakta, tālab to var viegli uzstādīt jebkura izmēra automašīnā. Vieglās hibrīdsistēmas starteris-ģenerators bremzēšanas laikā atbrīvoto enerģiju pārvērš elektroenerģijā. Enerģiju uzkrāj neliela izmēra akumulators, un tā tiek izmantota vairākos veidos.

Piemēram, M Hybrid sistēma, kas tiek uzstādīta dažādos Mazda modeļos, uzkrāto enerģiju izmanto, lai iedarbinātu dzinēju, kā arī nodrošinātu labāku dinamiku, jo dod papildu griezes momentu izkustēšanās brīdī. Sistēma arīdzan nodrošina enerģiju dažādiem elektriskajiem patērētājiem.

Piemēram, startera-ģeneratora saražotā un akumulatorā uzkrātā elektroenerģija var tikt izmantota dažādu automašīnas elektronisko komponentu barošanai. Tas samazina dzinēja noslodzi un attiecīgi arī degvielas patēriņu. Taču šis ir tikai viens piemērs tam, kā vieglā hibrīdsistēma palīdz ietaupīt degvielu.

Salīdzinot ar tradicionālā vai uzlādējamā hibrīda sistēmām, vieglā hibrīda akumulatori uzlādējas automātiski, un uzlādes process ir ļoti ātrs akumulatora nelielās kapacitātes dēļ.

MAZDA2 - DINAMISKĀKA BRAUKŠANA PILSĒTĀ

Vieglās hibrīdsistēmas kompaktie izmēri ļauj to bez grūtībām uzstādīt arī mazos pilsētas automobiļos, nezaudējot vietu bagāžniekā vai salonā. Tādēļ pat Mazda2 lietotāji var baudīt vieglās hibrīdsistēmas priekšrocības. Šim modelim uzstādītās M Hybrid sistēmas elektromotoram ir 8 ZS, un tas strādā tandēmā ar 1,5 litru benzīna dzinēju.

Mazda2 hečbeks

Dzinēja jauda 90 ZS, paātrinājums 0 līdz 100 km/h mazāk nekā 10s

Tā kā elektromotors dod benzīna dzinējam papildu griezes momentu, kad auto izkustas no vietas, Mazda2 paātrinās vienmērīgāk un dinamiskāk. Elektromotors nodrošina vienmērīgāku pārnesumu pārslēgšanu, padarot braukšanu ar Mazda2 pilsētā vēl patīkamāku.

Mazda2 Exterior 9

Degvielas patēriņš

Lielākais momentānais degvielas patēriņš ir kustības uzsākšanas brīdī, taču, braucot ar vieglo hibrīdsistēmu, elektromotors atslogo benzīna dzinēju. Tieši tas ļauj samazināt degvielas patēriņu. Mazda2 vidēji patērē tikai 4,4 litrus benzīna uz 100 kilometriem (saskaņā ar WLTP testu procedūru), un tā CO2 izmešu daudzums ir aptuveni 120 g/km.

MAZDA3 - VAIRĀK JAUDAS, VAIRĀK EMOCIJU

Kompaktklases automašīnām ir jāspēj apmierināt daudzas autovadītāju vajadzības. Tā kā tām ir nelieli izmēri, tām jābūt ar labu manevrētspēju pilsētā, taču arī pietiekami komfortablām uz šosejas, kā arī dinamiskām un izteiksmīgām. Tās ir viena no labākajām izvēlēm tiem, kuri meklē universālu transportlīdzekli. Mazda3 pievērsīs šādu braucēju uzmanību, viņu izmanības centrā pirmām kārtām nonākot automobiļa izskatam. 2020. gadā šī kompaktklases modeļa dizains tika atzīts par labāko konkursā Pasaules Gada auto.

Mazda3 hečbeks ar elegantu virsbūvi

Īpaši efektīvi benzīna dzinēji lielākam braukšanas priekam

Piemēram, 2 litru Skyactiv-G dzinējs, pateicoties ļoti augstajai kompresijas pakāpei 13:1, attīsta 150 ZS, savukārt 8 ZS M Hybrid starteris-ģenerators nodrošina vienmērīgāku un dinamiskāku gaitu. Šī dzinēja vidējais degvielas patēriņš ir tikai 4,2 litri benzīna uz simts kilometriem (saskaņā ar WLTP testu procedūru).

2019 M3 SDN BIP 4 All New Mazda3 Launch Campaign SOM Ongoing Storytelling 11 FB

LIELĀKA DINAMIKA AR MAZĀKIEM IZDEVUMIEM PAR DEGVIELU

Mazda piedāvā 2 litru Skyactiv-X benzīna dzinēju ar 6 ZS M Hybrid starteri-ģeneratoru. Šī iekšdedzes dzinēja kompresijas pakāpe ir 16,3:1, tāpēc sadegšanas process ļoti līdzinās dīzeļdzinējam. Benzīna un gaisa maisījums tiek sadedzināts efektīvi un jauda sasniedz 186 ZS, un vidējais degvielas patēriņš tikai 4,4 litri uz 100 km (pēc WLTP). Tas nozīmē, ka nav nepieciešams izvēlēties starp dinamisku braukšanu un degvielas ekonomiju, jo viens auto bez kompromisiem spēj apmierināt abas vajadzības.

Mazda CX-30 - VĒL DAUDZPUSĪGĀKS HIBRĪDA SUV

Arvien vairāk un vairāk autobraucēju iepazīst SUV segmentu, kurā automašīnas apvieno kompakta hečbeka un apvidus automobiļa īpašības. Tas nozīmē, ka modelis var būt stilīgs un ērts, taču ar lielāku klīrensu un pilnpiedziņu, ko sniedz, piemēram, Mazda CX-30, jūs varēsiet justies pārliecināti ne tikai pilsētā, bet arī uz grūtāk izbraucamiem ceļiem un piedzīvojumos dabā.

CX 30 Exterior 1

Praktisks kompaktklases SUV

Šis SUV ir apgādāts ar 2 litru Skyactiv-G un Skyactiv-G augstas kompresijas benzīna dzinējiem, un M Hybrid vieglo hibrīdsistēmu. Atkarībā no vajadzībām autobraucēji var izvēlēties CX-30 ar priekšējo riteņu piedziņu vai pilnpiedziņu, manuālo vai automātisko pārnesumkārbu.

CX 30 Exterior 2

LIELISKA DINAMIKA

Mūsdienīgie un jaudīgie dzinēji šim stilīgajam pilsētas SUV nodrošina lielisku dinamiku. Modelis ar Skyactiv-G dzinēju, kas attīsta 150 ZS jaudu, no 0 līdz 100 km/h paātrinās 8,8 sekundēs, savukārt jaudīgākais Skyactiv-G ar 186 ZS ir vēl ātrāks – 100 km/h tas uzņem 8,2 sekundēs. Neskatoties uz teicamo dinamiku, CX-30 vidējais degvielas patēriņš ir tikai 4,7 litri uz 100 kilometriem.