Jaunā Mazda2 - ar zemāku degvielas patēriņu un zemu emisiju

Modernizētā Mazda2 – ekonomiskāka un tikpat šarmanta

2022. gadam modernizētā Mazda2 ieguvusi efektīvākus benzīna dzinējus ar zemāku degvielas patēriņu un īpaši zemu emisiju. Uzlabota arī dinamiskā veiktspēja, līdz ar to iecienītais B segmenta modelis noteikti nezaudēs savu šarmu, braucot pa pilsētu. Turklāt jaudīgākajām versijām tiek piedāvāta arī vieglā hibrīda tehnoloģija.

Izmaiņas eksterjerā ir nelielas, bet pamanāmas. Priekšdaļā izceļas jaunā dizaina LED lukturi un sportiskāka stila radiatora dekoratīvais režģis. Priekšējais un aizmugurējais buferis tagad ir izrotāts ar hromētām līstēm – papildu cienīgumam. Ar 16 collu vieglmetāla diskiem glancēti melnā krāsā Mazda2 tagad izskatās vēl iespaidīgāk nekā iepriekš.

Turpmāk stilīgajam hečbekam varēs izvēlēties jaunu virsbūves krāsu Platinum Quartz. Šajā tonī Mazda2 tiek krāsota pirmo reizi, un īpašais efekts tiek panākts ar dažādajiem krāsas slāņiem. Galvenā jeb platīna toņa kārtas dēļ virsbūve tiešos saules staros izskatās gandrīz balta, savukārt caurspīdīgie lakas slāņi piešķir kvarca kristāla efektu.

Pirmo reizi šī modeļa pircējiem tiks piedāvāta Homura versija, kas tiks izgatavota ierobežotā skaitā. Eksterjerā būs melni sānskata spoguļu korpusi un tumši 16 collu riteņu diski. Savukārt interjerā skatienu piesaistīs melnā sēdekļu apdare ar sarkanu izšuvumu, kā arī tumšie durvju paneļi. Savukārt vēl vairāk auto oriģinalitāti izceļ sarkanās salona ventilācijas atveru apmales.

 

Augstāka līmeņa komforts un precīzāka vadāmība

Modernizētajā Mazda2 ir samazināts no ārpuses ienākošo trokšņu līmenis. Tas panākts ar biezāku jumta iekšējās apdares paneli, augstas kvalitātes trokšņu izolējošo materiālu aizmugurējās durvīs un vibroizolācijas materiālu aizmugurējo riteņu arkās. Šos uzlabojumus īpaši izjutīs aizmugurē sēdošie pasažieri. Augstāka līmeņa komforts šajā modelī ir sasniegts, uzstādot uzlabotas atsperes un jauna tipa riepas.

Neatkarīgi no izvēlētā aprīkojuma komplektācijas visās Mazda2 versijās būs pieejama Android Auto un Apple CarPlay saskarne, turklāt pēdējā arī bezvadu režīmā. Viedierīci savienojot ar auto multimediju sistēmu, lietotājs var zvanīt, nosūtīt īsziņas, iegūt navigācijas norādes, klausīties mūziku un visu kontrolēt ar balss komandām.

Mazda2 tagad ir jaunas paaudzes G-Vectoring Control Plus sistēma ar papildu bremzēšanu. Kad autovadītājs pabeidz pagriešanās manevru un griež stūresratu uz neitrālo pozīciju, šī tehnoloģija maigi piebremzē priekšējo ārējo riteni. Tas samazina virsbūves svārstības un nodrošina precīzu kontroli, pat izbraucot asākus līkumus. Papildu tam sistēma vadītājam ļauj drošāk mainīt joslas uz lielceļa un slidena ceļa.

 

Unikāli motoru uzlabojumi un elektrifikācija

Kopumā Mazda2 hečbekam pieejamas piecas 1,5 litru Skyactiv-G benzīna dzinēja un transmisijas kombinācijas. 75 un 90 ZS motors tiek sajūgts ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu, bet 90 ZS dzinējam vēl ir pieejama arī 6 pakāpju automātiskā transmisija. Savukārt 90 un 115 ZS motoram ar manuālo pārnesumkārbu tiek piedāvātas versijas ar vieglā hibrīda (MHEV) tehnoloģiju.

Uzlabotajam Skyactiv-G motoram ir pieejama pasaulē pirmā degkameras optimizācijas tehnoloģija Diagonal Vortex Combustion, ko izstrādājuši Mazda inženieri. Šajos spēka agregātos kompresija ir palielināta no 14 līdz 15:1. Abi šie risinājumi ļāvuši samazināt degvielas patēriņu vidēji par 6,8% un sasniegt par 9–12% zemāku CO2 emisiju visās dzinēja versijās. Pateicoties uzlabotajai motora vadības sistēmai, auto ir daudz atsaucīgāks uz akseleratora pedāļa nospiešanu.

90 un 115 ZS motori ar manuālo pārnesumkārbu ir aprīkoti ar Skyactiv-eSync elektrifikācijas tehnoloģiju. Unikālā vieglā hibrīda sistēma izceļas ar īpaši kompaktu dizainu un teicamu veiktspēju. Tās konstrukcijā Mazda inženieri iestrādājuši reģeneratīvo bremzēšanu un siksnas piedziņas starteri-ģeneratoru, kā arī kondensatoru.

Viena no zīmīgākajām Mazda2 priekšrocībām joprojām ir bagātīgais drošības aprīkojums. LED lukturi ir iekļauti jau standartā, bet papildus ir pieejami 20 segmentu adaptīvie gaismekļi. Savukārt gājēju atpazīšana un viedā bremzēšana pilsētā (SCBS) tagad darbojas tandēmā ar joslu asistentu. Tāpat pieejama ceļa zīmju atpazīšanas sistēma un 360° apkārtskata videokameras.