Elektroauto priekšrocības

ELEKTROAUTO PRIEKŠROCĪBAS

Elektroautomobiļi ir nākamais automobiļu attīstības posms – nevis revolūcija, bet evolūcija un pozitīvas pārmaiņas. Pateicoties elektromobilitātei, automašīnas ir ekoloģiskas un videi draudzīgas. Tās sagādā daudz lielāku braukšanas prieku, un ekspluatācija ir lētāka.

Elektromobilitāte nes pozitīvas pārmaiņas, pateicoties kurām, ir iespējams samazināt kaitīgo savienojumu emisiju, kas negatīvi ietekmē cilvēku veselību un globālo sasilšanu. Tā paver arī daudz jaunu iespēju dizaineriem, inženieriem un automašīnu ražotājiem. Rezultātā elektriskās automašīnas sniedz vairāk prieka, tās ir dinamiskākas un modernākas.

ELEKTRO AUTO IZCEĻAS AR MODERNU EKSTERJERA DIZAINU

Iekšdedzes automobiļos izmantotais dzinējs ir liels un smags. Tas sver vismaz 100 kilogramus. Pārnesumkārba pievieno vēl vairākus desmitus kilogramu. Dzinējam palīdz vairākas sistēmas, tostarp dzesēšana, elektriskā sistēma, kā arī ieplūdes un izplūdes sistēma. Tās savieno gumijas, metāla un elektrisko kabeļu mudžeklis. Motors, transmisija un papildu agregāti zem dzinēja pārsega aizņem daudz vietas. Radiatoram un ieplūdes sistēmai ir nepieciešama īpaša forma automašīnas priekšpusē. Piedziņas vārpstām, ko izmanto automašīnās ar aizmugurējās ass vai visu riteņu piedziņu, nepieciešams daudz vietas.

Elektroautomobiļi dizaineriem paver pilnīgi jaunas iespējas. Tā kā tām nav dzesēšanas sistēmas, priekšdaļas dizains var būt pavisam savādāks. No elektrisko automašīnu priekšdaļas ir pazudis radiatora režģis un gaisa ieplūdes atveres buferī. Ir parādījušās jaunas iespējas organizēt ārējo apgaismojumu, un lukturi ir izgatavoti, izmantojot tikai LED tehnoloģiju. Pateicoties tam, mums ir darīšana ar pilnīgi jaunu kvalitāti. Ja nav izplūdes sistēmas, aizmugurējā buferī atveres vairs nav vajadzīgas.

Elektromotors ir daudz mazāks nekā iekšdedzes dzinējs. Kopā ar invertoru tas ir tik liels kā arbūzs. Viena ātruma pārnesumkārba arī ir kompakta. Piedziņu var izvietot dažādās vietās – uz priekšējās vai aizmugurējās ass, turklāt nav nepieciešamas piedziņas vārpstas un papildu pārnesumi. Litija jonu baterija sver vairākus simtus kilogramu, bet tā ir plakana. Elektromobiļu ražotāji baterijas blokus izvieto grīdā zem pasažieru salona. Rezultātā tie ir droši, aizņem maz vietas un ļoti pozitīvi ietekmē automašīnas smaguma centru.

Mazda pirmais elektromobilis MX-30 ir mūsdienīga dizaina piemērs, kam ceļu pavērusi elektromobilitāte. Automašīnas dizains ir veidots atbilstoši Kodo stilam. Tam ir izteiksmīgs siluets, kas apvieno spēcīgu SUV šasiju ar dinamisku kupejas virsbūvi. Korpusa līnijas ir veidotas tā, lai ļautu saspēlēties gaismai un ēnām. Automašīnas eleganci uzsver mūsdienīgs ārējais apgaismojums, kas radīts, izmantojot LED tehnoloģiju. Šī modeļa atšķirīgā iezīme ir sānu durvis, kas sastāv no divām daļām. Vadītāja un priekšējā pasažiera durvis atveras tradicionālā veidā. Ražotājs ir izveidojis papildu durvis, kas atvieglo piekļuvi aizmugurējiem sēdekļiem. Tās veras pretējā virzienā – uz aizmuguri. Pateicoties šādam risinājumam, ir iegūta ļoti ērta piekļuve salonam, neietekmējot automobiļa dinamisko sānu līniju.

AR ELEKTROMOBILI BRAUKT IR DAUDZ PATĪKAMĀK NEKĀ AR IEKŠDEDZES AUTO

Kā brauc elektromobilis? Vai jums pie tā jāpierod vai tam jāpielāgojas? Nē. Elektriskais automobilis brauc tāpat kā automašīna ar automātisko pārnesumkārbu. Pareizāk sakot, pat vienkāršāk, jo ir mazāk pārnesumu. Lietotāja ērtībai ražotāji izmanto pārnesumkārbas pārslēgu, kas ir līdzīgs tam, ko izmanto automašīnās ar automātisko pārnesumkārbu. To izmanto, lai ieslēgtu braukšanas virzienu (uz priekšu, atpakaļgaitā) un stāvēšanas režīmu. Automašīnai nav sajūga, ir tikai gāzes un bremžu pedālis. Elektromotors nodrošina spēcīgu paātrinājumu, kas ir ļoti lineārs. Instrumentu panelī nav ne tahometra, ne degvielas līmeņa rādītāja. Toties tajā ir moderns indikators, kas parāda enerģijas līmeni baterijā.

Tāpat kā iekšdedzes dzinēja automašīnā, elektromobiļa aprīkojumā ietilpst gaisa kondicionētājs, salona apsilde, multimediju sistēma ar plašu funkciju klāstu un daudzas citas ērtības. Tā interjeru var aprīkot, izmantojot greznus materiālus. Elektromobiļi bieži ir praktiskāki nekā iekšdedzes automobiļi. Tas viss, pateicoties līdzenai grīdai bagāžas nodalījumā. Elektriskā automobiļa interjeru ir iespējams projektēt savādāk, to padarot ietilpīgāku un ērtāku, jo tam nav nepieciešams, piemēram, centrālais transmisijas tunelis.

Elektriskais automobilis ir tikpat drošs kā tipiska automašīna ar iekšdedzes motoru. Tam ir plaša SRS pasīvās drošības sistēma, kas ietver drošības spilvenus un pirotehniskos drošības jostu spriegotājus. Elektriskā Mazda MX-30 atbalsta vadītāju daudzos veidos. Cita starpā automašīnai ir projekcijas ekrāns, kas vējstiklā parāda pašu svarīgāko informāciju un brīdinājumus (ieskaitot navigāciju). 360 grādu kameru sistēma atvieglo automašīnas novietošanu pilsētas autostāvvietās. ACC adaptīvā kruīza kontrole atvieglo braukšanu satiksmes sastrēgumos. Adaptīvais LED apgaismojums, kas gaismas intensitāti pielāgo ceļa apstākļiem, ir vēl viens risinājums, kas braukšanu padara vieglāku. Sistēma, kas nosaka vadītāja nogurumu, pastāvīgi ir sardzē. Tās ir tikai dažas no sistēmām, ar ko aprīkota automašīna. Tās kontrolē ar ērtu, daudzfunkcionālu pogu, kas darbojas pēc principa “pagriez un nospied”. Vadītāja rīcībā ir vertikāli daudzfunkcionālie ekrāni.

Elektromobiļu vadības sistēma tika izstrādāta saskaņā ar principu saglabāt vienotību starp vadītāju un Jinba Ittai automašīnu. Turklāt tika izmantoti risinājumi, kas pazīstami kā Skyactiv Vehicle Architecture. Saskaņā ar tiem transportlīdzekļa riteņi, sēdekļi un šasijas struktūra ir optimizēta, lai nodrošinātu harmonisku sadarbību ar vadītāju. Pateicoties tam, vadīt auto ir īsta bauda.

ELEKTROMOBIĻA EKSPLUATĀCIJA IR LĒTĀK NEKĀ IEKŠDEDZES AUTO

Sākot no 2022. gada, iegādājoties elektrisko automašīnu, būs pieejams valsts atbalsts. Elektromobiļa ekspluatācija ir saistīta ar vairākām privilēģijām. Elektromobiļiem netiek piemērots ekspluatācijas nodoklis un tiem ir samazināta uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu ekspluatācijas likme. Turklāt pirmreizējā reģistrācija, kā arī reģistrācija, pirmo reizi saņemot speciālās numura zīmes, ir bez maksas. Jūs daudzviet varat izmantot bezmaksas autostāvvietas, un elektromobiļiem ir atļauts braukt pa sabiedriskā transporta joslām – tas palīdz izvairīties no sastrēgumiem.

Kā uzlādēt elektromobili? Elektriskās automašīnas baterijas uzlāde izmaksā daudz mazāk nekā degvielas (benzīna vai dīzeļdegvielas) iegāde. Uzlāde mājas apstākļos izmaksā vismazāk. Uzlādējot mājās, jūs varat gūt papildu ietaupījumus: ja transportlīdzekli uzlādē naktī, var izmantot lētāku tarifu. Mājas uzlādes stacija jeb t.s. wallbox aizņem maz vietas. Lai to ierīkotu, ir nepieciešama trīsfāzu strāva un 400 V spriegums. Automašīnas uzlādei, izmantojot līdzstrāvu, nepieciešamas dažas stundas. Elektrisko automašīnu var uzlādēt arī no parastās 230 V kontaktligzdas, bet tādā gadījumā uzlādes laiks var palielināties līdz vairāk nekā desmit stundām. Uzlādes ilgums ir atkarīgs no baterijas kapacitātes.

Automašīnu var uzlādēt arī tā dēvētajās ātrās uzlādes stacijās. Uzlādes staciju tīkls Latvijā un ārzemēs nepārtraukti pieaug. Pateicoties uzlādes tīklu ekspansijai, jūs varat brīvi plānot vietējos braucienus un ārvalstu ceļojumus. Uzlāde, izmantojot ātro lādētāju, aizņem 30 līdz 40 minūtes. Dažviet joprojām ir pieejamas bezmaksas uzlādes stacijas. Maksas staciju gadījumā ir vērts iegūt lojalitātes karti, kas nodrošina ievērojamas atlaides. Elektroautomobilis brīdina vadītāju, kad baterija ir izlādējusies. Satelītu navigācijas sistēma parāda ātrās uzlādes staciju karti. Ja elektroenerģijas atlicis maz, automašīnas dators izslēdz nevajadzīgos elektrības patērētājus. Ir vērts atcerēties, ka bremzēšanas laikā tiek atgūta enerģija, ko izmanto baterijas uzlādēšanai.

Elektroauto ir arī ievērojami zemākas uzturēšanas izmaksas. Tai nav nepieciešama eļļas maiņa. Nav dārgu daļu, kas nolietojas, piemēram, degvielas iesmidzināšanas sprauslu, turbokompresora, sīko daļiņu filtra, nav nepieciešams mainīt zobsiksnu, jo tādas vienkārši nav. Bremžu sistēmas dilstošās daļas nolietojas ļoti lēni. Vadītājam jāatceras uzpildīt vējstikla mazgāšanas šķidruma trauku, jānomaina logu tīrītāju slotiņas un pienācīgi jārūpējas par riepām un balstiekārtas ģeometriju. Tāpat kā parastajā iekšdedzes auto, ir jāveic gaisa kondicionētāj apkope, kā arī jāmaina salona filtrs. Automašīna jāaizsargā no spēcīga sala un karstuma, kas var negatīvi ietekmēt baterijas stāvokli. Un tas arī viss.

Mazda MX-30 darbina 145 zirgspēku e-SKYACTIV145 elektromotors. Motors ir savienots ar viena ātruma pārnesumkārbu ar fiksētu attiecību. Piedziņu ar elektroenerģiju apgādā efektīva litija jonu baterija ar 35,5 kWh kapacitāti. Mazda MX-30 vidējais enerģijas patēriņš ir tikai 19 kWh/100 km. Pateicoties tam, pilnībā uzlādēta baterija ļauj nobraukt 200 kilometrus. Automašīna nerada nekādus piesārņojumu, tai nav izplūdes sistēmas. Arī bremžu kluču putekļu emisija ir samazināta līdz minimumam, pateicoties bremzēšanas enerģijas atgūšanas sistēmai. Tā kā elektromobilim nav filtru, kas nepieciešami iekšdedzes auto, vidi nav jāpiesārņo ar papildu atkritumiem. Mūsdienu elektriskā automašīna neizdala oglekļa dioksīdu un neveicina smoga veidošanos.

Elektromobilitāte un elektroauto rada lieliskas, pozitīvas pārmaiņas, kas transformē mūsdienu automobiļu nozari. Automašīnas joprojām būs apveltītas ar brīnišķīgu dizainu, drošas un labi aprīkotas. Vienlaikus tās būs ekoloģiskas un piedāvās aizvien vairāk multimediju iespēju. Un vēl lielāku braukšanas prieku.

 

Iesakām izlasīt arī saistītos rakstus par elektroauto:

NOSŪTIET CENU LAPU UN BROŠŪRU UZ JŪSU E-PASTU

Uzziniet vēl detalizētāk par Mazda MX-30